Coronavirus maatregelen per 20 maart 2020

Naar aanleiding van de recente berichtgeving van de Rijksoverheid in lijn met de standpunten van onze branchevereniging ZKN, over het coronavirus hanteren wij een aantal richtlijnen en voorzorgsmaatregelen.

 

Poliklinische, operatieve verrichtingen en kleine ingrepen
Onze kliniek blijft geopend voor patiënten, maar met een aangepast schema. Wij behandelen alleen acute klachten. Daar waar mogelijk laten we de spreekuren telefonisch doorgaan. Indien dit niet mogelijk is annuleren wij de afspraak. Wij nemen later contact met u op om een nieuwe afspraak te maken.

 

Heeft u last van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts?
Uw afspraak kan NIET doorgaan als u een van de volgende klachten heeft: neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. U dient dan bij voorkeur per e-mail uw afspraak bij ons te annuleren via info@oogcentrumnoordholland.nl. Alle patiënten die onze kliniek bezoeken worden, net als in het ziekenhuis, bij de entree op koorts gemeten.

 

Gaat mijn afspraak bij Oogcentrum Noordholland door?

Oogcentrum Noordholland stelt zoveel mogelijk routinematige controles uit. Of de arts doet een telefonisch consult met u op het afgesproken tijdstip. Als u een afspraak heeft en deze gaat niet door, wordt u gebeld. Hoort u niets, dan wordt u op het spreekuur verwacht. Twijfelt u of een afspraak doorgang kan vinden, stuurt u ons een e-mail naar info@oogcentrumnoordholland.nl

 

Ik moet een kleine ingreep ondergaan, bijvoorbeeld een nastaar laser of het verwijderen van een bultje. Gaat mijn afspraak bij Oogcentrum Noordholland door?

Oogcentrum Noordholland stelt zoveel mogelijk kleine ingrepen uit. Als uw afspraak niet doorgaat, wordt u door ons gebeld. Twijfelt u of een afspraak doorgang kan vinden, stuurt u ons een e-mail naar info@oogcentrumnoordholland.nl

 

Ik krijg periodiek een injectie als behandeling tegen macula degeneratie. Gaat mijn afspraak bij Oogcentrum Noordholland door?

Deze zorg gaat in principe door. Uw behandeling is noodzakelijk. Vanzelfsprekend worden patiënten met klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts niet behandeld. U kunt op korte termijn uw afspraak inhalen. Twijfelt u of een afspraak doorgang kan vinden, stuurt u ons een e-mail naar info@oogcentrumnoordholland.nl. Alle patiënten die onze kliniek bezoeken worden, net als in het ziekenhuis, bij de entree op koorts gemeten.

 

Ik moet een operatieve ingreep ondergaan, bijvoorbeeld een staaroperatie of ooglidcorrectie. Gaat mijn afspraak bij Oogcentrum Noordholland door?

Oogcentrum Noordholland past het OK programma aan. Alleen noodzakelijk zorg gaat door. Wij begrijpen dat u vaak lang voor een operatieve ingreep heeft moeten wachten en dat dit een spannende ervaring is. De reden van een operatie is gelegen in een storende klacht of een medische noodzakelijkheid. Veel patiënten worden aan beide ogen geopereerd. Als u al aan een oog bent geopereerd, laten wij de al geplande operatie aan het 2e oog zoveel mogelijk doorgaan. Wij wegen alle belangen zo goed mogelijk af. Om die reden gaat de ene operatie wel door en de andere niet. Als uw operatie niet doorgaat, nemen wij tijdig contact met u op. Vanzelfsprekend worden patiënten met klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts niet behandeld. Twijfelt u of een afspraak doorgang kan vinden, stuurt u ons een e-mail naar info@oogcentrumnoordholland.nl. Alle patiënten die onze kliniek bezoeken worden, net als in het ziekenhuis, bij de entree op koorts gemeten.

 

Wanneer kan een afspraak NIET doorgaan?
Uw afspraak kan alleen NIET doorgaan als u een van de volgende klachten heeft: neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. U dient dan bij voorkeur per e-mail uw afspraak bij ons te annuleren viainfo@oogcentrumnoordholland.nl. Alle patiënten die onze kliniek bezoeken worden, net als in het ziekenhuis, bij de entree op koorts gemeten.

 

Mag ik een begeleider meenemen naar Oogcentrum Noordholland?

Voor volwassenen geldt:
Voor het bezoeken van een afspraak geldt dat de patiënt bij voorkeur alleen naar binnen komt, tenzij begeleiding nodig is. Alle patiënten en hun begeleiders die onze kliniek bezoeken worden, net als in het ziekenhuis, bij de entree op koorts gemeten.

Voor kinderen geldt:
Bij een afspraak voor een kind kan één ouder begeleiden, andere kinderen mogen niet worden meegenomen. Alle patiënten en hun begeleiders die onze kliniek bezoeken worden, net als in het ziekenhuis, bij de entree op koorts gemeten.

 

Kan ik een afspraak maken of in laten schrijven als nieuwe patiënt?
Ja, u kunt een afspraak bij ons maken, voor nieuwe patiënten alleen met een verwijsbrief van de huisarts. Uw huisarts heeft uw verwijzing al naar ons doorgestuurd. Wij nemen contact met u op.

 

Handhygiëne
In de kliniek is het beleid van handdesinfectie geïntensiveerd ook voor onze bezoekers is handdesinfectie voldoende aanwezig. Onze medewerkers schudden geen handen meer. Meerdere keren per dag wordt de kliniek (met alcohol) gereinigd.

 

Pas zelf ook goede algemene hygiëne toe:

  • Was uw handen met water en zeep op onze toiletten
  • Schud geen handen
  • Hoest en/of nies in uw elleboog
  • Gebruik wegwerpzakdoeken of tissue

 

Waarom wordt ik bij de entree op koorts gemeten?
De continuïteit van uw zorg én de gezondheid van onze medewerkers zijn voor ons belangrijk. Daarom nemen we zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen. Als uw behandeling niet acuut is, gaat deze niet door. Als uw afspraak of behandeling toch doorgang moet vinden, kan dat alleen als u geen last heeft van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Alle patiënten en hun begeleiders die onze kliniek bezoeken worden, net als in het ziekenhuis, bij de entree op koorts gemeten.