Veelgestelde vragen ‘Oogcentrum Noordholland’ 

Wanneer kan ik een afspraak maken voor een polikliniekbezoek in het Oogcentrum Noordholland?

U kunt telefonisch een afspraak maken voor een polikliniekbezoek in het Oogcentrum Noordholland van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.15 tot 17.30 uur. Het telefoonnummer is 088-9191800.

Het Oogcentrum Noordholland is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur, op de zaterdagen dat er geopereerd wordt is het Oogcentrum geopend van 8.00 tot 16.00 uur en op de dinsdagen is het Oogcentrum tot 21.00 uur geopend.

Informatie aanvragen of reageren per e-mail kan ook op info@oogcentrumnoordholland.nl

Hoe zit het met de vergoeding?

Bij het inkopen van zorg speelt de geleverde kwaliteit voor zorgverzekeraars een steeds grotere rol. Een geruststellende wetenschap voor onze klanten: met uitzondering van Caresq hebben alle zorgverzekeraars voor 2020 een overeenkomst afgesloten met Oogcentrum Noordholland. Alle zorg uit de basisverzekering wordt vergoed. Het is echter wel aan te raden uw polisvoorwaarden goed na te lopen indien uw behandeling niet onder de basisverzekering valt.
Voor meer informatie, vragen en antwoorden, over kosten in de zorg kunt u tevens terecht op onderstaande websites:

Hoe worden de kosten van mijn zorg/behandeling bepaald?

Ziekenhuizen rekenen nooit losse behandelingen af. Zij verzamelen meerdere zorgactiviteiten in een pakketje. Deze zorgactiviteiten bestaan bijvoorbeeld uit een gesprek met de arts, een onderzoek of een operatie. Het pakketje met de zorgactiviteiten heet een DBC (Diagnose Behandel Combinatie). Het Oogcentrum stuurt een rekening voor het pakketje zorg (de DBC) naar uw zorgverzekeraar.

Waarom kan er vooraf niet altijd een goede indicatie van de kosten worden gegeven?

Het is van tevoren niet mogelijk om vast te stellen wat de kosten van uw behandeling zijn. Eerst moet worden vastgesteld wat er aan de hand is en welke onderzoeken en behandeling(en) er nodig zijn om u te helpen. U bezoekt daarom eerst de medisch optometrist, medisch orthoptist of de oogarts.

Hoe werkt het betalen van ziekenhuiszorg?

De NZa heeft de route van ziekenhuisbezoek tot rekening in beeld gebracht. In een animatiefilm en op een informatiekaart legt de NZa uit hoe declaraties in ziekenhuizen werken: wat registreren artsen? En hoe wordt dat uiteindelijk een rekening?

Bekijk hier de animatiefilm van de NZa

Ik ben in 2019 bij het Oogcentrum geweest, maar heb een rekening van de zorgverzekeraar ontvangen voor het eigen risico van 2018. Hoe kan dat?
Bekijk hier het antwoord van NZa op de informatiekaart

Wat is het verschil tussen een restitutie en naturapolis?

Een belangrijk verschil tussen een naturapolis en restitutiepolis is dat je met een restitutiepolis zelf je arts en andere zorgverleners mag kiezen, zonder dat dit van invloed is op de vergoeding van zorg die je ontvangt.
Het is dus niet zo dat als de behandeling in de basisverzekering is opgenomen automatisch alles vergoed wordt.
Iedere zorgverzekeraar hanteert zijn eigen polisvoorwaarden en wij verzoeken u dan ook om te informeren naar uw polisvoorwaarden bij uw zorgverzekeraar.

Is er parkeerruimte aanwezig?

U kunt bij ons voor de deur parkeren. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Contactgegevens Oogcentrum Noordholland

Telefoonnummer: 088 91 91 800

Spoednummer voor huisartsen: 088 91 91 898

Faxnummer: 088 91 91 899

E-mailadres: info@oogcentrumnoordholland.nl

Adres: Gildestraat 10, 1704 AG Heerhugowaard


Veelgestelde vragen ‘Mijn Oogcentrum Noordholland’ 

Direct toegang tot uw medisch dossier?

Met het patiënten portaal ‘Mijn Oogcentrum Noordholland’ heeft u als patiënt direct toegang tot uw medisch dossier. U kunt in het portaal uw persoonlijke gegevens raadplegen, onderdelen van uw medisch dossier lezen en afspraken inzien.

Wanneer kan ik van Mijn Oogcentrum Noordholland gebruik maken?

U kunt van Mijn Oogcentrum Noordholland gebruikmaken als u:

  • als patiënt geregistreerd bent
  • beschikt over een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
  • in het bezit bent van een e-mailadres en mobiele telefoon

Hoe krijg ik toegang tot Mijn Oogcentrum Noordholland?

Om toegang te krijgen tot uw medische gegevens, logt u in met uw e-mailadres en wachtwoord dat u van ons hebt gekregen. U ontvangt dan een SMS-verificatie op het bij ons bekende mobiele nummer.

Ik heb geen Smartphone en/of e-mailadres. Kan ik dan evengoed Mijn Oogcentrum Noordholland gebruiken?

Als u geen mobiele telefoon en/of e-mailadres heeft, kunt u geen gebruik maken van Mijn Oogcentrum Noordholland.

Wat gebeurt er als ik ben ingelogd en vergeet uit te loggen?

U wordt na 15 minuten automatisch uitgelogd. Wij raden u aan altijd uit te loggen of uw browser weg te klikken. In verband met uw privacygegevens is dit veiliger.

Ik heb problemen met inloggen. Wat moet ik doen?

Maakt u gebruik van Internet Explorer van Microsoft? Gebruik dan een andere browser.

Ik krijg de melding ‘account is vergrendeld’. Wat moet ik doen?

Account wordt vergrendeld na 4 onsuccesvolle inlogpogingen. U kunt ons bellen op 088 9191 800 om uw account weer vrij te geven.

Ik ontvang geen SMS-code. Wat moet ik doen?

Laat de SMS-code na 30 seconden nogmaals verzenden (middels knop SMS opnieuw verzenden). U kunt ons bellen op 088 9191 800 om verder te helpen.

Zijn mijn gegevens wel veilig?

Wij gaan op een veilige manier met uw persoonlijke gegevens om, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Ben ik verplicht gebruik te maken van ‘Mijn Oogcentrum Noordholland’?

U bent niet verplicht ‘Mijn Oogcentrum Noordholland’ te gebruiken. Desgewenst blijven wij u per post of per e-mail afspraakbevestigingen toesturen. I.v.m. uw privacy raden wij u echter het gebruik van het portaal aan waardoor wij u geen e-mail of brieven meer hoeven toe te sturen.

Ik heb een afspraak bij Oogcentrum Noordholland en wil die afzeggen. Kan ik dat middels het portaal doen?

Nee, u dient daartoe telefonisch contact met ons op te nemen op 088 9191 800.

Ik vind geen OCT scans of ander beeldmateriaal in mijn dossier?

In ‘Mijn Oogcentrum Noordholland’ is geen beeldmateriaal opgenomen.

Kan ik zelf een afspraak maken of wijzigen in ‘Mijn Oogcentrum Noordholland’?

U kunt uw afspraken alleen raadplegen. Als u een nieuwe afspraak wilt maken of een gemaakte afspraak wilt wijzigen, kunt u ons bellen op 088 9191 800.

Mijn vraag staat er niet tussen? Waar kan ik terecht met mijn vraag?

Als uw vraag er niet bij staat, dan kunt u een mail sturen naar info@oogcentrumnoordholland.nl

Heeft u vragen over het gebruik van ‘Mijn Oogcentrum Noordholland’?

Neem dan contact op met ons op via info@oogcentrumnoordholland.nl of via 088 9191 800.