Passantentarief Huisarts Optometrist/Opticien Time out procedure

Informatie over het patiënten portaal Mijn Oogcentrum

Vanaf januari 2020 maakt Oogcentrum Noordholland gebruik van een patiënten portaal. In het patiënten portaal vindt u uw medisch dossier, met bijvoorbeeld uw afspraken en informatie over uw diagnose.

Waarvoor kunt u Mijn Oogcentrum gebruiken?

U kunt Mijn Oogcentrum onder andere gebruiken om uw persoonlijke gegevens te controleren en te actualiseren. U kunt ook uw dossier correspondentie raadplegen. Daarnaast zijn uw afspraken uit het verleden en nieuwe afspraken zichtbaar. U kunt deze nog niet via het portaal maken of wijzigen. Tot nu toe krijgt u van ons een folder met uitleg over uw aandoening of behandeling op papier mee. We kunnen deze vanaf heden ook in uw portaal plaatsen, zodat u deze altijd beschikbaar heeft.

Hoe kunt u zich registreren?

Als u gebruik wilt maken van het patiënten portaal, kunt u dat kenbaar maken bij Oogcentrum Noordholland, een e-mail te sturen naar info@oogcentrumnoordholland.nl of ons te bellen op 088 9191 800. Wij hebben daartoe uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer nodig. U krijgt dan een uitnodigingsbrief met een inlogcode en wachtwoord. 

Hoe kunt u inloggen op Mijn Oogcentrum?

U vindt het portaal door op onze website www.oogcentrumnoordholland.nl, op de knop “Mijn Oogcentrum” te klikken. U krijgt toegang tot het portaal met het e-mailadres waarmee u bij ons geregistreerd bent, het van ons gekregen wachtwoord en SMS-verificatie. 

Meer informatie?

Voor verdere informatie kunt u onze website raadplegen (www.oogcentrumnoordholland.nl) of persoonlijk contact opnemen via e-mail (info@oogcentrumnoordholland.nl) of telefoon (088 9191 800). 

 

 

Veelgestelde vragen over ‘Mijn Oogcentrum’

Direct toegang tot uw medisch dossier?

Met het patiënten portaal ‘Mijn Oogcentrum’ heeft u als patiënt direct toegang tot uw medisch dossier. U kunt in het portaal uw persoonlijke gegevens raadplegen, onderdelen van uw medisch dossier lezen en afspraken inzien.

Vraag: Wanneer kan ik van Mijn Oogcentrum gebruik maken?

Antwoord: U kunt van Mijn Oogcentrum gebruikmaken als u:

  • als patiënt geregistreerd bent 
  • beschikt over een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
  • in het bezit bent van een e-mailadres en mobiele telefoon

Vraag: Hoe krijg ik toegang tot Mijn Oogcentrum?

Antwoord: Om toegang te krijgen tot uw medische gegevens, logt u in met uw e-mailadres en wachtwoord dat u van ons hebt gekregen. U ontvangt dan een SMS-verificatie op het bij ons bekende mobiele nummer.

Vraag: ik heb geen Smartphone en/of e-mailadres. Kan ik dan evengoed Mijn Oogcentrum gebruiken?

Antwoord: Als u geen mobiele telefoon en/of e-mailadres heeft, kunt u geen gebruik maken van Mijn Oogcentrum.

Vraag: Wat gebeurt er als ik ben ingelogd en vergeet uit te loggen?

Antwoord: U wordt na 15 minuten automatisch uitgelogd. Wij raden u aan altijd uit te loggen of uw browser weg te klikken. In verband met uw privacygegevens is dit veiliger.

Vraag: Ik heb problemen met inloggen. Wat moet ik doen?

Antwoord: maakt u gebruik van Internet Explorer van Microsoft? Gebruik dan een andere browser.

Vraag: Ik krijg de melding ‘account is vergrendeld’. Wat moet ik doen?

Antwoord: Account wordt vergrendeld na 4 onsuccesvolle inlogpogingen. U kunt ons bellen op 088 9191 800 om uw account weer vrij te geven.

Vraag: Ik ontvang geen SMS-code. Wat moet ik doen?

Antwoord: Laat de SMS-code na 30 seconden nogmaals verzenden (middels knop SMS opnieuw verzenden). U kunt ons bellen op 088 9191 800 om verder te helpen.

Vraag: Zijn mijn gegevens wel veilig?

Antwoord: Wij gaan op een veilige manier met uw persoonlijke gegevens om, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. 

Vraag: Ben ik verplicht gebruik te maken van ‘Mijn Oogcentrum’?

Antwoord: U bent niet verplicht ‘Mijn Oogcentrum’ te gebruiken. Desgewenst blijven wij u per post of per e-mail afspraakbevestigingen toesturen. I.v.m. uw privacy raden wij u echter het gebruik van het portaal aan waardoor wij u geen e-mail of brieven meer hoeven toe te sturen.

Vraag: Ik heb een afspraak bij Oogcentrum Noordholland en wil die afzeggen. Kan ik dat middels het portaal doen?

Antwoord: Nee, u dient daartoe telefonisch contact met ons op te nemen op 088 9191 800.

Vraag: Ik vind geen OCT scans of ander beeldmateriaal in mijn dossier?

Antwoord: In ‘Mijn Oogcentrum’ is geen beeldmateriaal opgenomen. 

Vraag: Kan ik zelf een afspraak maken of wijzigen in ‘Mijn Oogcentrum’?

Antwoord: U kunt uw afspraken alleen raadplegen. Als u een nieuwe afspraak wilt maken of een gemaakte afspraak wilt wijzigen, kunt u ons bellen op 088 9191 800.

Vraag: Mijn vraag staat er niet tussen? Waar kan ik terecht met mijn vraag?

Antwoord: Als uw vraag er niet bij staat, dan kunt u een mail sturen naar info@oogcentrumnoordholland.nl

Heeft u vragen over het gebruik van ‘Mijn Oogcentrum’?

Neem dan contact op met ons op via info@oogcentrumnoordholland.nl of via 088 9191 800. 


Home // / Nieuws / Informatie over het patiënten portaal Mijn Oogcentrum